زمان جاری : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 2:28 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 691
نویسنده پیام
barcelona77 آفلاین



ارسال‌ها : 18
عضویت: 14 /12 /1390
سن: 13
لایک ها : 1
لایک شده : 7
کرانکل؛ آخرین بازیکنی که در یک بازی 5 گله شد.
مهاجم اتریشی بارسا در فصل 78/79 که برترین گلزن نیز لقب گرفت، توانست در برد 9-0 در برابر رایو وایکانو زننده 5 گل باشد. بارسا در آن فصل جام اروپا را نیز در بازل از آن خود کرد.


لئو مسی را نمی توان با کسی مقایسه کرد؛ مهارت بازی خوانی او و اینکه به خوبی می تواند حریف را به خود مشغول کند و قدرت گلزنی اش و تسلط او بر توپ باعث می شود تا او را بهترین بازیکن با فوتبالی خیره کننده نام ببرند که یافتن نقص در کار او تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. او همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می دهد. تاکنون بازیکنی از بارسا نتوانسته در یک دیدار اروپایی پنج گل را در یک بازی به ثمر برساند و برای یادآوری چنین موقعیتی باید به خاطرات گذشته سفر کرد؛ 14 ژانویه 1979 آخرین باری بود که یک بازیکن توانست دست به خلق چنین موقعیتی بزند.


گذشته بارسا


بارسلونا تحت مربیگری لوسین مولر در فصلی که بارسا توانست با غلبه بر دوسلدورف جام اروپایی را به نام خود ثبت کند، در خانه نمایش خیره کننده ای داشت و اتفاقات عجیبی را رقم زد. برد 9-0 در برابر رایو والکانو در نیوکمپ و به ثمر رساندن 5 گل در یک مسابقه توسط هنسی کرانکل، برنده توپ طلای آن فصل، بازی جذابی را شکل داده بود.


تنها 61 دقیقه از بازی گذشته بود که بازیکن اتریشی، ستاره جام جهانی در آرژانتین، 5 گل را وارد دروازه حریف کرده و جالب اینجاست که هر پنج گلش را با پای چپ زده بود. او که شماره 9 را به تن می کرد، همگان را در نیوکمپ مسحور بازی عالی تیم کرده بود. در 88 بازی رسمی که برای بارسا به میدان رفت، توانست 64 گل را به نام خود ثبت کند و با 29 گل در لالیگادر فصل 78/79، برترین گلزن لیگ لقب گرفت. در واقع همان پنج گل در برابر وایکانو او را به صدر جدول رساند و کوئینی( اسپورتینگ) و سانتیانا( رئال مادرید) را پشت سر گذاشت.


بدون برد در خارج از خانه


هنسی کرانکل سالها بعد در یک برنامه تلویزیونی گفت: 
«آن بازی بسیار خاص شده بود؛ یک مسابقه استثنایی. آن بازی خانگی برای ما بسیار فوق العاده به پایان رسید به خصوص برای من که یکی از گلزنان بودم. برخلاف بازی های فوق العاده در نیوکمپ، با بازی در زمین حریف مشکل داشتیم»
. در واقع بارسا با وجود چنین نتیجه ای در نیوکمپ نتوانست برنده هیچ کدام از 9 بازی خارج خانه باشد. مولر، مربی بارسا معتقد بود: 
«تمام آن اتفاقات به خاطر فکری بود که ما در ذهن خود داشتیم؛ ما توانستیم با 5 گل زاراگوزا را پشت سر بگذاریم اما هفته ی بعد در برابر سالامانسا مغلوب شدیم. هیچ کس دلیل آن را نمی دانست»


مولر، اولین مربی زمان ریاست جوزپ لوئیس نیونز، تا آخر فصل در بارسا باقی نماند و خواکیم ریفه تیم را به فینال بازل رساند. آن زمان همه چیز بسیار متفاوت بود، چهره هایی متفاوت و کسانی که چیزی ازخالکوبی بدن نمی دانستند. زمانی که باشگاه با مشکلات ورزشی و پایه ای دست و پنجه نرم می کرد و وضعیت متفاوتی با آنچه که اکنون مشاهده می کنیم وجود داشت. نکته ای که گواردیولا هم در مصاحبه مطبوعاتی پس از بازی با بایر لورکوزن(7-1)، روزی که مسی 5 گل را در خانه به ثمر رساند، به آن اشاره کرد.


آمار بازی


بارسلونا 9- 0 رایو وایکانو


بارسلونا: مورا، زوویرا، میگوئلی، المو، آلبادالخو، نیسکنز، رکساچ، سانچز، کرانکل و کاراسکو.


رایو: هیرو (آلکازار)، آنرو، یوچدا، تانکو، روکامورا، نیتو، فرانسیسکو، لاندابرو، ماریان، پویگسولسونا و آلواریتو.


گلها: کرانکل (دقایق 16،37،44، 58،61)، نیسکنز( دقایق 41 و 66)، آسنسی (دقیقه 72) و کاراسکو (دقیقه 86).




یکشنبه 21 اسفند 1390 - 14:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
لایک شده: 1 کاربر از barcelona77 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ramin &



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | کرانکل؛ آخرین بازیکنی که در یک بازی 5 گله شد. | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS